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富士通(株)【6702】の掲示板 2024/01/21〜2024/02/09
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>>176
横槍入れてすみません🙇♂️
ホライゾンの不具合に関する事件は富士通側から見れば、現在調査中なのでは?
富士通はこの事件には自社の道義的責任があると判断し、適切な対応をしたいと公言しています。しかし裁判の結果が出ていない以上、そのような表現をとらざるを得ないのではないかと思います。
従って今のところ道義的責任はあるが、現在は法的責任についてはコメントはできないとのことだと自分は解釈をしています。
kei***** 1月23日 11:54
>>168
補償の主体は、英国政府。
お見舞金等というのであれば、そうかもしれない。
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AP
PAN PYLAS
Tue, January 16, 2024 at 11:59 PM GMT+9
“I think there is a moral obligation for the company to contribute,” said Patterson, who has been in post since 2019. “To the sub-postmasters and their families, Fujitsu would like to apologize for our part in this appalling miscarriage of justice."
Patterson said he had spoken with his bosses in Japan and that Fujitsu knew “from the very start” that the system, known as Horizon, had “bugs and errors,” and that, despite that, had helped the Post Office in its prosecutions of branch managers after unexplained losses were found in their accounts.
“For that we are truly sorry,” he said.